Hej kära bloggen!

Mycket som har hänt, igår kom jag & sambo hem från Norrland, det blev en snabbvisit bara..
Åkte upp i tisdags och kom hem igår natt.. Hälsade på min kära mormor & morfar och åkte ut till stugan och fiskade lite..
Fick endel fisk så det var skojj! =)

Bilder kommer sen!

Iaf så har jag börjat måla min fina vägg inne i vårat blivande sovrum, det är skitsvårt, haha!
Kommer juh inte bli perfekt men det gör inget för det ska juh se handmålat ut! =)

Kommer ni ihåg kära läsare att vi har haft  inneboende här hemma.. ????
ÄNTLIGEN har han + flickvän flyttat, dom köpte juh hus och förra veckan fick dom nyckeln!
Det är förövrigt det rummet dom hade som ska bli vårat nya sovrum!

Tyvärr så slutade den historien inte nå vidare bra då jag nyss fick ett sms från honom där det stog en del dumt och sen stog det att jag skulle radera han ur min mobil för han vill inte ha nått med mej att göra.. Jag är tydligen pengagirig.... ?

Jag tror att om han var i samma situation som mej så skulle han förstå mej mer...
Vi har öppnat vårat hem för HONOM.. tyvärr så kom hans Nya tjej med in på ett bananskal oxå, nått som han hade lovat mej inte skulle ske, det var BARA han som skulle bo här och hon skulle hälsa på nån dag...
Kände mej rätt grundlurad...
Han hade gjort slut med sin tjej som han hade varit tillsammans med i 9 år eller nått och typ 3 dagar efter han gjort slut så har han en ny tjej.. inte helt rätt tycker jag.. men jag ska inte lägga mej i det egentligen...

Sen det här med hyran.. Visst han är en kompis och han har kännt min sambo i nästan hela livet.. men bara för det så ska han inte tro att han kan bo här hur länge som helst GRATIS!
Hade jag fått bo hos en kompis så hade jag ALDRIG i hela mitt liv stuckit därifrån UTAN att ha betalat, jag skulle skämmas ihjäl om jag gjorde det!
Jag skulle känna att jag hade utnyttjat den kompisen nått så otroligt!  =/

Sambo hade från första början satt upp olika sorters hyra, en hyra där han hade sagt att han skulle få lov o stada huset 1 gång/ vecka och en hyra där han skulle få dammsuga 1 gång /vecka.. 1000kr/månad för första förslaget och 1500kr för det andra.. Nu blev det ingen städning alls och ingen dammsugning heller, eller jo vid ett tillfälle sa han att han hade dammsugit nedervåningen, men när vi kom hem så var det dammtussar lite här o var... hhmm...

Så jag o sambo kom fram till att 1800kr/månad får han betala.. det är juh fan nästan gratis iaf...
Har då på senare tid varit på han lite om hyran men jag har inte fått nått svar...
Och just pga att jag varit på honom så är jag tydligen pengagirig...
Jag får all skit även fast sambo har varit med på allt och vi har disskuterat allt... KUL?? NEJ!!!

Hade det varit så att han (inneboenden) bara hade behövt ha rummet i 1 månad så hade vi självklart inte tagit nått betalt!
Man vill juh ställa upp på sina kompisar! Men nu blev det 4 ½ månad!!!

4½ månad där JAG har mått dåligt av att komma hem så fort jag vetat att dom varit här, att få höra det där jäkla fnittret, Dag & natt!
JA, det är juh nämligen så att inneboendets nya tjej FNITTRAR som en jävla idiot!
Ursäkte att jag säger så men skulle ni höra henne så skulle ni förstå mej..
I början brydde jag mej inte så mycket men sen blev man juh galen!
Hon t.o.m fnittrade när min sambo låg halvt medvetslös på en fest och vi inte kunde väcka honom!!
Gör man så???
Okej jag ska vara ärlig, ibörjan när han låg där så tyckte dom flesta kompisarna på festen att det var lite "komiskt" men juh längre tiden gick desto räddare blev vi, ingen örstod vad som hade hänt!! =(

Jag tror att om inneboenden hade bott här helt själv så skulle det här aldrig ha hänt, jag skulle inte ha brytt mej så mycket för ska jag vara helt ärlig så tyckte jag från början att det skulle bli riktigt kul att han skulle bo här!

Men allt slutade i katastrof! PISSHELVETE!!!


Nu orkar jag inte skriva nått mer för jag blir bara förbannad!!


Kommentarer
Postat av: Lina

du e såååå jävla söt gumman!!!!! skulle ja göra utan dig?? ;)

2008-07-21 @ 23:30:11
URL: http://linalajnen85.blogg.se/

Något på hjärtat??:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0