Bilder från minisemester i Östersund

Äntligen kom vi iväg, Tisdagen den 15/7-2008



Det såg inte så lovande ut när vi kom till Brunflo



När vi väl kom fram så gjorde älskling upp en mysig brasa



Samma kväll var det superfin himmel ute



Dagen efter vaknade jag kl 6 på morgonen och gick då ner til sjön och fotade lite.
Det var helt spegelblankt på sjön, vilket är ganska ovanligt just där!





Stugan framifrån



Stugan bakifrån



Gäststugan




När älskling väl vaknat så blev det frukost o sen bar det in till Brunflo för o köpa fiskegrejjer och hälsa på mormor & morfar som bor på Frösön! =)



Såg en gigantisk galge HAHA



Gick även in på "SVERIGES STÖRSTA LOPPIS/ANTIKAFFÄR"
Den var på 2500kvm och hade allt mellan himmel & jord typ..
Jag köpte 2 gamla frisörprylar, en handdriven "maskin" och en rakkniv...
Så här såg det iaf ut där:



På kvällen den 16/7-2008 åkte vi ut och fiskade, dock tog jag inga bilder men jag fick 6st gäddor & 6st aborrar & älskling fick 3st gäddor & 4st aborrar!

Dagen efter, torsdag 17/7-2008 åkte vi ut o fiskade igen, så här snygg var jag:



Älskling fick ro båten.....



..... en båt som vattnet sipprade in i rätt så rejält, haha, så vi fick ösa ganska ofta, men vad gör man inte för att få komma ut o fiska i en skitbra sjö???
Här är båten:



Älskling fick en rejäl bjässe på kroken....



..... tur att han hade sina vadarbyxor för han fick gå ut i vattnet för o landa fisken för vi hade varken krok eller håv att ta upp den med:



Så här såg den ut, vi uppskattade vikten till ca 7kg:





Den här dagen fick jag bara 4 gäddor & 1 aborre & älskling fick 10 gäddor...
Vid ett tillfälle fick vi dubbelnapp, båda fick upp en varsin gädda, min ligger till höger:




Och det här inlägget avslutar jag med en fin bild på mej & älskling med utsikt över sjön vid stugan! =)


Kommentarer

Något på hjärtat??:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0